Co vše je nutné zařídit po koupi přívěsného vozíku? Jaké administrativní kroky je nutné provést?
Je to vcelku jednoduché.
S koupí přívěsného vozíku od nás dostanete:
- fakturu
- COC list (prohlášení o shodě)
- zelenou kartu (doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) - můžeme sjednat výhodně my (u přívěsů do 750 kg se pohybuje kolem 120 Kč) nebo si můžete uzavřít svoji pojistku
- dočasnou převozní značku
Převozní značka je platná 10 pracovních dnů a do této doby je nutné přívěs přihlásit na jakémkoliv odboru dopravy. Na odbor dopravy si s sebou vezměte výše vyjmenované dokumenty spolu s průkazem totožnosti (OP, právnická osoba i výpis z OR). Přívěsný vozík s sebou přivézt nemusíte!!! Na místě vyplňte formulář Zápis vozidla do registru vozidel (najdete v čekárně na úřadě).
Na základě toho vám bude přidělena stálá registrační značka (SPZ), dostanete malý technický průkaz a nálepku STK - u nového přívěsu nemusíte absolvovat žádnou technickou kontrolu ani evidenční prohlídku! Do 31.12.2023 dostanete ještě velký technický průkaz, od 1.1.2024 se velké technické průkazy ruší, malý technický průkaz jej plně nahradí a bude obsahovat více informací. Kompletní technické specifikace vozidla, které jsou dnes na zadní straně velkého technického průkazu, budou dostupné online v aplikaci Ministerstva dopravy.
Všechny naše přívěsy a informace o nich jsou nahrány do systému Ministerstva dopravy (tzv. CIS - centralizovaný informační systém) a jejich přihlášení je pro všechny odbory doprav v ČR naprosto bezproblémové.
STK Vám bude platit u nebrzděného přívěsu 6 let, u brzděného přívěsu 4 roky. Viz tabulka:
První prohlídka | Každá další prohlídka | |
Nebrzděný přívěs | 6 let od koupě | 4 roky od poslední prohlídky |
Brzděný přívěs | 4 roky od koupě | 2 roky od předchozí prohlídky |