Provoz nepřerušen! Prodej nákladních přívěsů, náhradních dílů i servisní služby zůstávají v provozu po předchozí telefonické nebo e-mailové domluvě.

Jak se o přívěsný vozík správně starat?

Pokud si koupíte nákladní přívěs, je třeba počítat s tím, že se o něj budete muset starat a provádět pravidelnou údržbu. Záleží na vás, zda přívěs vložíte do rukou servisního střediska nebo jej obstaráte svépomocí.

V následujících bodech vás provedeme oblastmi, na které je třeba se zaměřit.

Kontrola kol a pneumatik

Jednou z hlavních oblastí, na které je třeba se zaměřit, je správné huštění pneumatikZvláště u menších zátěžových 10" kol správná výše tlaku významně ovlivňuje životnost pneumatik. Správným huštěním je docíleno optimálních jízdních vlastností a minimalizuje se opotřebení. Maximální doporučený tlak je uveden přímo na každé pneumatice, případně ho najdete v záručním listě.

Doporučujeme provádět i pravidelnou kontrolu dotažení kolových šroubů.

Kontrola elektroinstalace

Funkce svítilen by měly být zkoušeny před každou jízdou s přívěsem! Aby fungovaly, je třeba pravidelně ošetřovat kontakty v samotné vidlici (koncovce, zástrčce, samci...). A dále pak v bajonetových spojkách u zadních svítilen.

Jak na to? Odšroubujte kryty osvětlení, kontakty žárovek a přívodní kabely nastříkejte ochranným sprejem (např. Kontaktol, nebo Konkor). Stejně ošetřete i zástrčku a spojku kabelového svazku pod přívěsem.

U přívěsných vozíků vybavených LED svítilnami odpadá nutnost ošetřování kontaktů u žárovek. LED svítilny mají obecně navíc mnohem lepší osvit i násobně vyšší životnost a lépe odolávají otřesům během jízdy.

Kontrola brzd a náprav

Každých 6 měsíců kontrolujte axiální vůli ložiska a v případě že je špatná, tak ji seřiďte dle nutnosti nebo ložisko nechte vyměnit. Potřebná je také kontrola opotřebení brzdového systému a zjištění vůle mezi brzdovým obložením a brzdovým bubnem.

Jednou za rok je zapotřebí promazání ložisek brzdového bubnu a seřízení axiální vůle ložiska. Dále je nutná kontrola tlumiče nájezdové brzdy. Pokud je ve špatném stavu, musí se vyměnit. Krom toho se musí promazat kluzná místa a kloubové body brzd.

Každých 12 měsíců, ale samozřejmě s ohledem také na ujeté kilometry se musí kompletně celé brzdy seřídit.

Kontrola tažného kloubu

Kloub a koule tvoří kluzné ložisko a pokud je lůžko kloubu suché, dochází k nadměrnému opotřebení kloubu, zvetšení vůle a tepelnému zahřívání, "vrzání" během jízdy, vibracím apod. Doporučujeme dle potřeby očistit a promazat. Jako mazivo se nejlépe hodí bílá nebo červená vazelína či mazací tuk, krátkodobě silikonový olej.

Pozor: pokud je přívěs vybaven tzv. "stabilizačním kloubem", mazáním ztrácí tento kloub funkčnost!

Kontrola v zimě

V zimě si dávejte pozor zejména na agresivní posyp na vozovce, který by mohl zbytečně snižovat antikorozní ochranu (žárové nebo galvanické pozinkování). Po použití tedy doporučujeme přívěs opláchnout vodou, čímž se zabrání nechtěnému zreznutí. Před zimním obdobím rovněž doporučujeme přívěs ošetřit voskem na automobily.

 

Udržovat váš přívěsný vozík dle těchto instrukcí vám opravdu doporučujeme, zvyšujete tak jeho životnost. V opačném případě by mohlo dojít k zanedbání zpočátku možná drobností, které by v budoucnu mohly způsobit nepříjemná překvapení v podobě zbytečných závad.

Prohlídku vašeho přívěsného vozíku si můžete objednat i u našeho servisního oddělení a v případě poškození u nás můžete vybrat ze široké nabídky náhradních dílů.

 

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.